Η σωστή αρχιτεκτονική ενός website και τα οφέλη της | Kάθε διαδικτυ...

Η σωστή αρχιτεκτονική ενός website και τα οφέλη της

Kάθε διαδικτυακός τόπος αποτελείται από πληροφορίες ενωμένες και δομημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετούν το σκοπό του δημιουργού τους. Ο τρόπος με τον οποίο αυτές οι πληροφορίες προσεγγίζονται και χρησιμοποιούνται ονομάζεται αρχιτεκτονική ενός website. Το επίκεντρο της αρχιτεκτονικής αυτής είναι το περιεχόμενο απ’ όλες του τις απόψεις. Δηλαδή, ποιο είναι αυτό το περιεχόμενο, πώς είναι δομημένο, πώς μπορεί κάποιος να το προσεγγίσει και με ποιο τρόπο παρουσιάζεται στον τελικό χρήστη.

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους οφείλετε να δίνετε μεγάλη προσοχή στην αρχιτεκτονική των ιστοσελίδων που φτιάχνετε και αν δεν τους λάβετε υπόψη σας ίσως στο μέλλον να αντιμετωπίσετε πολλές δυσκολίες σε διάφορα επίπεδα. Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι πως η αρχιτεκτονική παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ενός website.

Γιατί ;

Οι μηχανές αναζήτησης είναι μαθημένες στο να κάνουν «ανασκαφές» στο διαδίκτυο για να βρουν την πληροφορία που αναζητάνε οι χρήστες τους. Όσο πιο εύκολη είναι αυτή η ανασκαφή για τις μηχανές, τόσο πιο γρήγορα μπορούν να την συλλέγουν και στη συνέχεια να την αποθηκεύουν όμορφα και ταξινομημένα στις βάσεις τους, ώστε να την έχουν έτοιμη για σερβίρισμα.

Μια καλή αρχιτεκτονική βοηθάει και τους χρήστες ενός website στο να βρουν την πληροφορία που τους ενδιαφέρει με ευκολία και χωρίς προβλήματα. Ο συνδυασμός των 2 σημείων που προαναφέραμε μόλις τώρα, βοηθάει στην αύξηση της κίνησης (traffic) του διαδικτυακό τόπου, με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση του Page Rank του και κατά πάσα πιθανότητα των πωλήσεών του (αν το website πουλάει κάτι).

Προϋποθέσεις
Για να πετύχετε την παραπάνω συνταγή της επιτυχίας με την αύξηση του PR, του traffic και των πωλήσεων του website σας, θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα κάποια θέματα. Συγκεκριμένα:

Δομή domain καθώς και την δομή των URL σας

Υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες θεωρίες σχετικά με την μορφή που πρέπει να έχει ένα domain name και τα URL ενός website. Μερικοί πιστεύουν πως οποιαδήποτε μορφή και να έχουν αυτά τα 2 στοιχεία, δεν αλλάζει κάτι στον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές καταχωρούν αυτές τις σελίδες . Άλλοι πάλι θεωρούν πως όσο πιο καθαρό και μικρό είναι ένα domain και ένα URL, τόσο το καλύτερο. Το σίγουρο είναι ότι οι άνθρωποι που θα επισκεφτούν το website σας, θα το εκτιμήσουν περισσότερο.

Δομή του μενού σας

Μεγάλη σημασία σε μια επιτυχημένη αρχιτεκτονική, παίζει και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται το σύστημα πλοήγησης στους χρήστες. Όσο πιο απλό και ξεκάθαρο είναι, τόσο πιο πολύ το εκτιμούν οι χρήστες που χρησιμοποιούν το site σας.

Δομή του περιεχομένου των σελίδων σας
Κάθε σελίδα του διαδικτυακού σας τόπου, πρέπει να είναι δομημένη σωστά, κατανοητά και χωρίς πολλές δυσκολίες. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι τοποθετημένο σε κάθε σελίδα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει ευκολία ανάγνωσης στους χρήστες.

Διπλό περιεχόμενο

Είναι επίσης σημαντικό να προσπαθήσετε να μην έχετε διπλό περιεχόμενο στο website σας. Ο λόγος που το αναφέρουμε αυτό είναι γιατί οι μηχανές αναζήτησης και ιδιαίτερα το Google, δεν το υποστηρίζουν. Αποτέλεσμα αυτού είναι η διαγραφή των σελίδων με τις διπλές καταχωρήσεις από τη λίστα των αποτελεσμάτων.
Δομή εσωτερικών συνδέσμων

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι σε ένα website παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο. Κατευθύνουν τόσο τους χρήστες όσο και τις μηχανές στα κατάλληλα σημεία του website που θέλετε να προωθήσετε. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με αυτό στο άρθρο Internal Linking για καλύτερο SEO.

Σύνδεσμοι προς άλλα site

Εκτός από τους εσωτερικούς συνδέσμους, πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή όταν δημιουργείτε συνδέσμους (links)προς άλλους δικτυακούς τόπους. Κάθε σύνδεσμος που δίνετε, χαρίζει στο Linked website λίγο link juice από το δικό σας και ανοίγει μια πόρτα πιθανού backlink προς το site σας. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με αυτό στο άρθρο Εξερχόμενοι σύνδεσμοι. Αξίζει να ασχολείστε;

Επιστροφή στην αρχική σελίδα

Είναι βασικό, όταν σχεδιάζετε μια ιστοσελίδα να μπορείτε να παρέχετε απλές και συνηθισμένες λύσεις πλοήγησης στους χρήστες σας. Η πιο συνηθισμένη και παράλληλα απαραίτητη λύση από αυτές, είναι να μπορούν να επιστρέφουν ανά πάσα στιγμή στην αρχική σελίδα του διαδικτυακού σας τόπου. Μην ξεχνάτε να παρέχετε έναν σύνδεσμο ειδικά για αυτή την λειτουργία. Εκτός από έναν σύνδεσμο / κουμπί, είναι σύνηθες να μπαίνει link για την αρχική σελίδα στο logo του website.

Διαδικτυακός χάρτης

Ίσως είναι πιο γνωστό με τον όρο Site Map. Το site map, είναι συνήθως μια σελίδα του διαδικτυακού σας τόπου που προσφέρει πρόσβαση σε όλες (ή σχεδόν όλες) τις ιστοσελίδες του website. Η χρήση του site map είναι απαραίτητη, τόσο για τους χρήστες, όσο και για τις μηχανές αναζήτησης και θεωρείται σαν standard σε ένα επαγγελματικό website.

Footer

Το Web 2.0 έχει δώσει διαφορετικό νόημα στον όρο footer. Κάποτε τα footers είχαν ένα Made by και ένα Copyright και ήταν κάτι σαν ο τελευταίος τροχός της αμάξης μιας ιστοσελίδας. Τον τελευταίο καιρό έχει αποδειχτεί όμως πως οι χρήστες χρησιμοποιούν το footer, ιδιαίτερα όταν η σελίδα που διαβάζουν είναι μεγάλη σε ύψος. Οπότε, αν το footer χρησιμοποιείται, τότε αξίζει την προσοχή μας. Χρησιμοποιήστε το σαν navigation, προσθέστε εσωτερικούς συνδέσμους και βοηθήστε τους χρήστες σας προσφέροντάς τους άλλη μια λύση πλοήγησης.

Path

Η πληροφορία και η δομή της είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της αρχιτεκτονικής ενός website όπως αναφέραμε και παραπάνω. Πολλές φορές όμως η πληροφορία είναι τόσο μεγάλη και έχει τόσο μεγάλο βάθος, που δυσκολεύει τον χρήστη και του δίνει την αίσθηση πως «χάνεται». Ένας απλός και έξυπνος τρόπος αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων είναι να χρησιμοποιείτε Path (διαδρομές) στις εσωτερικές σας σελίδες, βοηθώντας την αίσθηση προσανατολισμού των χρηστών σας. Π.χ. Ένα Path μπορεί να έχει την μορφή ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ > ΠΡΟΙΟΝΤΑ > ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ > ΠΡΟΙΟΝ.

ALT

Η πληροφορία που έρχεται η αρχιτεκτονική των website να οργανώσει, δεν είναι μονάχα αυτή που φαίνεται με την πρώτη ματιά. Είναι και η πληροφορία που βρίσκεται «κρυμμένη» από τον μέσο χρήστη, αλλά είναι βασική και σημαντική για χρήστες με ειδικές ικανότητες. Αναφερόμαστε στο ALT attribute το οποίο υπάρχει για να περιγράφει με λόγια μια εικόνα ή φωτογραφία. Η περιγραφή της εικόνας οφείλει να γίνεται από τον εκάστοτε Web Designer για να βοηθάει τους χρήστες με ειδικές ικανότητες να καταλαβαίνουν τι υπάρχει στη σελίδα.

Τίτλος συνδέσμων

Εκτός από το ALT attribute υπάρχει και το TITLE attribute το οποίο αποτελεί το ALT για ένα text link. Οπότε, αν θέλετε να περιγράψετε τι περιεχόμενο ακολουθεί μετά από το κλικ ενός συγκεκριμένου συνδέσμου (text link) τότε θα χρησιμοποιήσετε το TITLE attribute.

Μορφή συνδέσμων (text links)

Κάθε σύνδεσμος (text link) έχει μια μορφή. Η μορφή αυτή καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης την πληροφορία. Όσο πιο καλή είναι η μορφή ενός συνδέσμου, τόσο καλύτερα αποτελέσματα έχει η σελίδα αυτή στην οποία αναφέρεται ο σύνδεσμος στα SERPs (Search Engine Results Page). Π.χ. Αν θέλετε να κάνετε έναν σύνδεσμο προς το Web Design Blog, είναι προτειμότερο να το παρουσιάσετε έτσι:

Για περισσότερα επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της WebGift Υπηρεσίες Διαδικτύου

Αντί για:

Για περισσότερα επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της WebGift Υπηρεσίες Διαδικτύου

Τίτλοι

Κάθε σελίδα έχει το δικό της θέμα. Κάθε θέμα έχει ανάγκη τον δικό του τίτλο. Ο ξεχωριστός τίτλος διαχωρίζει τις σελίδες σας και στην ουσία «καθορίζει» το περιεχόμενό της (το κάνει αναγνωρίσιμο). Η σημασία των τίτλων είναι μεγάλη καθώς βοηθάνε στην ταξινόμηση της πληροφορίας ενός website.

Περιγραφές σελίδων

Κάθε σελίδα εκτός από τον τίτλο της, έχει και την δική της περιγραφή. Το META Tag Description, αποτελεί σημαντικό πρόλογο για το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας καθώς και μια δυνατή ενίσχυση για το SEO της σελίδας. Με σωστή χρήση του META Tag Description και των τίτλων, μπορείτε να βοηθήσετε ιδιαίτερα το SEO της σελίδας σας.

Γενικότερα στην αρχιτεκτονική ενός website αυτό που πρέπει να έχετε σαν βασική ιδέα είναι πως η πληροφορία σας πρέπει να είναι δομημένη, ταξινομημένη, εύκολα προσβάσιμη και κατανοητή. Ακολουθώντας τα παραπάνω έχετε μια καλή συνταγή για ένα πετυχημένο website.

Πηγή : webdesignblog.gr

https://www.webgift.gr/templates/core_webgift/
0