Είναι η ιστοσελίδα σας φιλική προς τον χρήστη; | Ένα από τα πιο κοι...

Είναι η ιστοσελίδα σας φιλική προς τον χρήστη;

Ένα από τα πιο κοινά αιτήματα που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας όταν συζητάμε τα σχέδια ενός νέου έργου αποτελεί η επιθυμία για μια "φιλική προς τον χρήστη" ιστοσελίδα. Αυτός είναι ένας λογικός στόχος ωστόσο το δύσκολο μέρος είναι να είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε αν είναι εν τέλει μια ιστοσελίδα ή όχι, στην πραγματικότητα, φιλική προς τον χρήστη.

Ο καλύτερος τρόπος για την δημιουργία ενός φιλικού προς τον χρήστη έργου είναι η διεξαγωγή επαγγελματικών ελέγχων διεπαφής χρήστη. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό ωστόσο εάν ο προϋπολογισμός, το χρονοδιάγραμμα ή άλλοι περιορισμοί σας εμποδίζουν να κάνετε μια πραγματική δοκιμή UX (User Experience - Εμπειρία Χρήστη) στην ιστοσελίδα σας τότε μπορείτε ακόμα και να κάνετε κάποιες εκτιμήσεις υψηλού επιπέδου προσδιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο αν είναι φιλική ή όχι. Ας ρίξουμε μια ματιά στις 7 ερωτήσεις που μπορείτε να έχετε υπόψιν κατά την αξιολόγηση αυτή.

Οι 7 ερωτήσεις που μπορεί να καθορίσουν την φιλικότητα προς τον χρήστη για την ιστοσελίδα σας

1. Δουλεύει σωστά με όλες τις συσκευές;

Στην σημερινή εποχή του διαδικτύου, οι επισκέπτες χρησιμοποιούν συνέχεια ένα ευρύ φάσμα συσκευών έχοντας μια εντυπωσιακή ποικιλία μεγεθών οθόνης. Για να είναι μια ιστοσελίδα φιλική προς τον χρήστη θα πρέπει να φιλοξενήσει κάθε μια από αυτές τις συσκευές και τα μεγέθη οθονών τους με την κατάλληλη εμπειρία.
Η υποστήριξη σε πολλαπλές συσκευές σημαίνει πολλά περισσότερα από ένα απλό σχεδιαστικό 'ταίριασμα' σε μικρότερες οθόνες.

Μια ιστοσελίδα όπου σχεδιάστηκε για μεγάλες (desktop) οθόνες θα περιορίσει το πλάτος της στις μικρότερες διαστάσεις οθονών (κινητά smartphones, tablets) ωστόσο μια τέτοια προσαρμογή δεν σημαίνει ότι παρέχει από μόνη της μια αποδεκτή εμπειρία χρήσης. Ένα βασικό βήμα για την επίτευξη της φιλικότητας προς τον χρήστη είναι όταν η ιστοσελίδα αναπτύσσεται με μια προσέγγιση απόλυτης προσαρμογής και επικεντρώνεται στην επίτευξη της καλύτερης δυνατής διάταξης (του περιεχομένου της) και κατ' επέκταση της εμπειρίας για τους χρήστες της.

2. Φορτώνει γρήγορα;

Καθώς τα έργα γίνονται ολοένα και πιο βαριά φορτώνοντας διαφορετικές πηγές από εικόνες, javascript βιβλιοθήκες, νέα από ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης κτλ, ο χρόνος φόρτωσης τους επηρεάζεται αρνητικά. Το γεγονός αυτό κάνει ένα έργο 'υποτονικό' όπου σε ορισμένες περιπτώσεις οι χρήστες μπορεί να ματαιώσουν την επίσκεψή τους.

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα σας από μια μεγάλη ποικιλία συσκευών για να δείτε πόσο γρήγορα φορτώνει.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε εργαλεία τρίτων για δοκιμές και για να αξιολογήσετε την συνολική ταχύτητα φόρτωσης και τις επιδόσεις όπως για παράδειγμα το εργαλείο GTMetrix. Μόλις έχετε μια εικόνα της απόδοσης της ιστοσελίδα σας τότε θα είστε σε θέση να κάνετε τις απαραίτητες προσαρμογές για να βελτιώσετε την ταχύτητα λήψης και κατ' επέκταση την συνολική απόδοσή της.

3. Είναι η πλοήγηση κατανοητή;

Η πλοήγηση μιας ιστοσελίδας είναι όπως ο πίνακας ελέγχου για τους διαχειριστές. Δείχνει πως οι επισκέπτες θα κινηθούν από την μια εσωτερική σελίδα στην άλλη ή από την μια ενότητα στην άλλη και το πως θα βρουν εν τέλει αυτό που ψάχνουν. Μια απόλυτα εμφανής και εύκολα αντιληπτή πλοήγηση αποσκοπεί στον άμεσο προσανατολισμό των επισκεπτών. Αυτό είναι σημαντικό μιας και αν ο επισκέπτης δεν γνωρίζει τι θα κάνει στην συνέχεια τότε ίσως κάνει κλικ στο κουμπί 'Back' και φύγει, με αυτόν τον τρόπο, από την ιστοσελίδα σας.

4. Αποτελείται από ποιοτικό περιεχόμενο;

Λίγοι άνθρωποι θεωρούν την ποιότητα του περιεχομένου, όταν αξιολογούν την ευχρηστία ενός δικτυακού τόπου, ως το απολύτως απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία ενός site και το πώς οι χρήστες αντιλαμβάνονται μια ιστοσελίδα.

Στοιχεία ελέγχου ιστοσελίδας ως προς την φιλικότητά της προς τον χρήστη

Οι άνθρωποι έρχονται σε μια ιστοσελίδα για το περιεχόμενό της. Τι και αν το περιεχόμενό σας είναι τα προϊόντα που πουλάτε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ειδήσεις ή άρθρα που δημοσιεύεται στο ιστολόγιό σας ή εξ ολοκλήρου κάτι άλλο, το περιεχόμενο πρέπει να είναι σχετικό, έγκαιρο και χρήσιμο αν θέλετε να ελπίζεται σε μια καλή εμπειρία χρήστη.

5. Είναι το κείμενο εύκολο στην ανάγνωση;

Ο ποιοτικός σχεδιασμός της τυπογραφίας μιας ιστοσελίδας αποτελεί άλλο ένα παράγοντα καθορισμού της φιλικότητά της προς τον χρήστη. Αν το περιεχόμενο είναι δύσκολο να αναγνωσθεί, τότε θα πρέπει να λάβετε τα κατάλληλα μέτρα για να το βελτιώσετε. Το κείμενο πρέπει να έχει το κατάλληλο μέγεθος και αντίθεση για να κάνει εύκολη την ανάγνωση. Θα πρέπει επίσης οι χαρακτήρες να έχουν επαρκή απόσταση μεταξύ τους.

6. Έχει μια απολαυστική εμπειρία χρήσης;

Πάρα πολύ συχνά οι άνθρωποι εστιάζουν μόνο στο να κάνουν μια ιστοσελίδα εύκολη στη χρήση. Αγνοούν τα οφέλη της δημιουργίας μιας εμπειρίας που είναι τόσο έξυπνη όσο και ευχάριστη. Μια ιστοσελίδα η οποία δημιουργεί διασκεδαστική και απολαυστική εμπειρία δίνει συχνά μια αξέχαστη και θετική εντύπωση τόσο για τον επισκέπτη όσο και για την εταιρεία που την δημιούργησε.

Κατά την αξιολόγηση της φιλικότητας προς τον χρήστη πρέπει να κατανοήσουμε ότι αν και η ευκολία στην χρήση αποτελεί πρωτεύον στόχο ωστόσο δεν χρειάζεται να κάνουμε εκπτώσεις στα οφέλη που μας δίδονται όταν προσθέτουμε λίγη επιπλέον ευχάριστη διάθεση.

7. Είναι η ιστοσελίδα σας φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης;

Οι περισσότεροι άνθρωποι εξισώνουν την επιτυχία μιας καλής θέσης μετά από την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδα τους με τις μηχανές αναζήτησης και θεωρούν, το γεγονός αυτό, ένα σημαντικό όφελος για την εταιρεία τους σε σχέση με την γνώμη των επισκεπτών τους που πρόκειται να την χρησιμοποιήσουν. Αυτό δεν είναι σωστό. Φυσικά, μια ιστοσελίδα που έχει πολύ καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης αποτελεί πραγματικό όφελος για την εν λόγω εταιρεία, ωστόσο οφείλει παράλληλα να απαντήσει στους επισκέπτες της ιστοσελίδας το ερώτημα που έκαναν στην αντίστοιχη μηχανή αναζήτησης. Η απάντηση θα πρέπει να είναι σχετική με το ερώτημα και ολοκληρωμένη.

Πηγή άρθρου: Μετάβαση στην ιστοσελίδα about.com
Απόδοση στα Ελληνικά από webgift dev™

https://www.webgift.gr/templates/core_webgift/
0