Οπότε θέλετε ιστοσελίδα? – Μέρος 1ο: Πριν ξεκινήσετε | Ο σχεδιασμ...

Οπότε θέλετε ιστοσελίδα? – Μέρος 1ο: Πριν ξεκινήσετε

Οπότε θέλετε ιστοσελίδα? – Μέρος 1ο: Πριν ξεκινήσετε Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των ιστοσελίδων αποτελεί μια αρκετά γνώριμη εργασία για εμάς, ωστόσο ανάλογα των περιπτώσεων, μπορεί να θεωρηθεί πρόκληση αν δεν έχουμε συναντήσει παρόμοια στο παρελθόν. Κατά την δημιουργία μιας ιστοσελίδας δεν διαπραγματευόμαστε αποκλειστικά το κόστος άλλα και τον χρόνο όπου πρέπει να σχεδιαστεί το βασικό πλάνο εργασίας (συλλογή πληροφοριών), να αναλυθεί (ανάλυση απαιτήσεων), να υλοποιηθεί και να ελεχθεί η ολοκληρωμένη πλέον ιστοσελίδα.

Πως μπορεί λοιπόν να δημιουργηθεί μια ιστοσελίδα αξιοποιόντας στο έπακρο τον χρόνο, τα χρήματά σας και χωρίς να υπάρχει συμβολή της εταιρείας όπου θα αναλάβει την υλοποίησή της; Ένα απο τα βασικά συστατικά επίτευξης της διεργασίας αυτής είναι ο σχεδιασμός (το πλάνο εργασίας) καθώς και η αναζήτηση να γίνει από εσάς πριν ρωτήσετε για το σχετικό κόστος την εταιρεία. Θεωρείται αρκετά συμαντικό να δωθεί μια αναλυτική περιγραφή των εργασιών ή των αναγκών σας στην εταιρεία. Έχοντας τα απαραίτητα δεδομένα η εταιρεία κατασκευής θα σας δώσει το πραγματικό κόστος καθώς και τον απαιτούμενο χρόνο ολοκλήρωσης του έργου. Αν η τιμή είναι αρκετά καλή για να είναι αληθής τότε, όπως συνήθως γίνεται, το προσωπικό μιας εταιρείας δεν έχει κατανοήσει απόλυτα ή σε βάθος τις ανάγκες σας.

Εάν δεν είστε σίγουροι από πού να αρχίσετε, τότε η παρουσία ενός συμβούλου θεωρείται απαραίτητη.

Σημείο εκκίνησης – Το ταξίδι με τους χρήστες

Αναζητήστε ανθρώπους όπου επιθυμούν να εμπλακούν με την ιστοσελίδα σας. Ζητήστε τους να σας μεταφέρουν την γνώμη τους για το πως θα ήθελαν να φαίνεται (κομμάτι σχεδιασμού), τι θα ήθελαν να εμπεριέχει (περιεχόμενο, λειτουργίες κτλ.) Συμπεριλαμβάνοντας την γνώμη των χρηστών θα σας βοηθήσει να οργανώσετε ως προς την δομή, ευκολότερα την ιστοσελίδα σας.

Η αναζήτηση των χρηστών μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους:

  • Ζητήστε από τους πελάτες της εταιρείας κατασκευής την γνώμη τους.
  • Συνάντηση από κοντά με τους πελάτες της εταιρείας ή ακόμα με τυχόν επισκέπτες αυτής.
  • Αν δεν έχετε μια ιστοσελίδα ή οποιαδήποτε παρόμοια εμπειρία στο παρελθόν, μπορείτε να αναζητήσετε στο διαδίκτυο και να πάρετε μια γνώμη από το αντίστοιχο ακροατήριο (γκρουπ χρηστών).

Είναι πιθανό να απευθύνεστε σε περισσότερα του ενός γκρουπ χρηστών. Σκεφτείτε:

  • Πόσο κατανοητό είναι για αυτούς το διαδίκτυο; Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συχνά; Χρησιμοποιούν τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης; Χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους για πλοήγηση στο διαδίκτυο;
  • Πιο γκρούπ χρηστών είναι το σημαντικότερο; Αυτό θα σας βοηθήσει να ορίσετε ποιο είναι το μήνυμά σας (ο βασικός στόχος) και ποιες οι εργασίες που πρέπει να γίνουν από την εταιρεία κατασκευής της ιστοσελίδα σας.

Γίνετε ρεαλιστές - Τι χρειάζεστε και τι θέλετε

Είναι πολύ εύκολο να βρούμε μια ιδέα η οποία ακούγεται υπέροχη άλλα πρώτα ρωτήστε:

  • Θα είναι εύκολο για τους χρήστες της ιστοσελίδας μου να χρησιμοποιήσουν την ιδέα αυτή; Για παράδειγμα: Μπορεί η αντικατάσταση ενός κειμένο με ένα Flash ή ένα αναδυόμενο παράθυρο (popup) να θεωρηθεί μια καλαίσθητη παρουσίαση, ωστόσο είναι πιθανό ορισμένοι χρήστες να τους ενοχλεί ή να τους αποσπά την προσοχή.
  • Πρόκειται να χρησιμοποιηθεί από όλους; Ζητώντας μια λειτουργία η οποία δεν θα χρησιμοποιηθεί ή δεν είναι χρήσιμη σε όλους τους χρήστες θα προσθέσει κόστος και χρόνο για την υλοποίηση του έργου.

Βρίσκοντας τον τρόπο

Ένας χάρτης (πλάνο) σκιαγραφεί την δομή μιας ιστοσελίδας καθώς επίσης και τον αριθμό των σελίδων που θα περιλαμβάνει. Αυτό θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε (σε χαρτί) το σύνολο της δομής που πρέπει να υλοποιηθεί από εσάς ή από την εταιρεία κατασκευής.

Τέλος θα βοηθήσει και το γκρουπ χρηστών να αναγνωρίσει αν υπάρχει κάποιο ελλειπές βήμα ή κάποια δυσλειτουργία στο τελικό έργο.

Το περιεχόμενο είναι βασιλίας

Το καλογραμμένο περιεχόμενο είναι πλεόν πολύτιμο για τις επιτυχημένες ιστοσελίδες, όχι μόνο κερδίζοντας πελάτες άλλα κατατάσοντας τες αρκετά ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Αρκετοί υποτιμούν τον χρόνο που απαιτείται για υλοποίηση του βήματος αυτού και προτιμούν να δημοσιεύσουν την σελίδα τους μια ώρα νωρίτερα.

Αν θεωρείται το SEO αρκετά σημαντικό για την ιστοσελίδα σας καθώς επίσης και την μελλοντική προώθησή της τότε η δημιουργία και η οργάνωση του περιεχομένου θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των εργασιών που θα πρέπει να κάνετε 'TODO LIST' από εδώ και στο εξής. Αν χρειαστείτε κάποιο ειδικό SEO έτσι ώστε να αξιολογήσει και να βελτιστοποιήσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδα σας, τότε θα πρέπει να θεωρήσετε βέβαιο τον επιπλέον χρόνο και κόστος για την υλοποίησή της εργασίας αυτής.

Φωτογραφήστε το

Αν θέλετε να συμπεριληφθούν φωτογραφίες στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, τότε αυτό ίσως προσδώσει περισσότερο χρόνο υλοποιήσης στο έργο, ιδίως αν οι εικόνες αποτελούν ζωτικής σημασίας για τον σχεδιασμό – ο σχεδιαστής της ιστοσελίδας θα πρέπει να δημιουργήσει την εμφάνιση έχοντας ως γνώμονα το όραμά σας και ως εργαλείο το σύνολο της πληροφορίας που έχει συλλέξει.

Χρησιμοποιώντας εικόνες από βιβλιοθήκες εντός διαδικτύου μπορούν να προσδώσουν μια δωρεάν και παράλληλα υψηλής ποιότητας συλλογή εικόνων ωστόσο πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι εικόνες αυτές μπορούν να βρεθούν σε αρκετές ιστοσελίδες του κυβερνοχώρου.

Πραγματοποίηση σύνδεσης

Είναι αρκετά δύσκολο στις ημέρες μας να μην υπάρχει παρουσία μιας εταιρείας στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμα και αν δεν σκοπεύεται να τις χρησιμοποιήσετε, αξίζει τον κόπο να δημιουργήσετε λογαριασμούς όπου θα προστατέψουν το όνομα της εταιρείας σας (brand name) στο μέλλον.

Αν επιθυμείτε την χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης στην ιστοσελίδα σας όπως για παράδειγμα: κουμπί Like του Facebook, κουμπί του Twitter κτλ τότε η εταιρεία κατασκευής θα χρειαστεί τους σχετικούς συνδέσμους προς π.χ. την σελίδα σας στο Facebook ή τον λογαριασμό σας στο Twitter καθώς επίσης και τα στοιχεία εισόδου στους λογαριασμούς αυτούς.

Φιλοξενία ιστοσελίδας

Υπάρχουν αρκετές λύσεις φιλοξενίας διαθέσιμες στο διαδίκτου με ποικιλία τιμών και υπηρεσιών. Οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν πακέτα φιλοξενίας στους πελάτες τους και αυτό τους βοηθάει αρκετά στο να διαχειριστούν οποιοδήποτε πρόβλημα ίσως παρουσιαστεί στο μέλλον. Αν αποφασίσεις για την φιλοξενία της ιστοσελίδας σου, τότε θα πρέπει να διαλέξεις μια εταιρεία φιλοξενίας όπου μπορεί να σου παρέχει υποστήριξη αν κάτι συμβεί – αναζήτησε για υποστήριξη 24/7 με άμεση ανταπόκριση στα αιτήματά σας.

Η παραπάνω λίστα μπορεί να σας τρομάζει άλλα καθώς δουλεύεται βήμα – βήμα θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε πολλά θέματα καθώς επίσης θα σας είστε στην κατάλληλη θέση να επιλέξετε της εταιρεία κατασκευής - σχεδιασμού - φιλοξενίας όπου θα συνεργαστείτε στο μέλλον.

Πηγή άρθρου: minttwist.com
Ελληνική απόδοση: Webgift.gr

https://www.webgift.gr/templates/core_webgift/
0