Τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων για το 2019

Βρισκόμαστε στο 2019 και βλέπουμε ορισμένες πραγματικά μεγάλες τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων όπου έχουν ήδη αρχίσει να προσελκύουν το ενδιαφέρον από τα τέλη του 2018 με σκοπό την πραγματική απογείωσή τους εντός του 2019. Το 2018 ήταν ένα εξαιρετικό έτος για τον σχεδιασμό ιστοσελίδων, με τη προσαρμογή ευχρηστίας σε φορητές συσκευές↗* καθώς επίσης και την χρήση συναρπαστικών νέων γραμματοσειρών ανοίγοντας με τον τρόπο αυτό τον δρόμο για ενδιαφέρουσες τάσεις.

Πάμε να τις δούμε:

'Σπάσιμο' του πλέγματος!

Το πλέγμα (grid) είναι ένα αρκετά άκαμπτο (αν και ρευστό!), θεμελιώδες μέρος του κιτ εργαλείων για τους σχεδιαστές ιστοσελίδων από το 2015 και μετά. Καθώς βρισκόμαστε στο 2019 και κοιτάζοντας γύρω από τον ίντερνετ, παρατηρούμε ότι το πλέγμα γίνεται πλέον λιγότερο άκαμπτο και πολύ πιο ευέλικτο.

Οι μέρες όπου το περιεχόμενο 'καθόταν' άκαμπτα μέσα σε ένα πλέγμα φαίνεται να αλλάζει και οι διατάξεις (layout) της ιστοσελίδας αρχίζουν να τοποθετούν (το περιεχόμενο) έξω από το πλέγμα! Το αποτέλεσμα είναι φανταστικό και 'καθαρό' στο μάτι!

Τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων για το 2019

Συναρπαστικές γραμματοσειρές!

Οι γραμματοσειρές έχουν αρχίσει να γίνονται πραγματικά συναρπαστικές - και όχι, δεν είναι μια επάνοδο των πλούσιων γραμματοσειρών του 2007! Εταιρείες όπως το Uber και το Airbnb ανοίγουν τον δρόμο των προσαρμοσμένων γραμματοσειρών με σκοπό να δώσουν μια νέα - φρέσκια αίσθηση στην ιστοσελίδα αντί να παραμείνουν στις ασφαλείς - τυποποιημένες γραμματοσειρές που υπάρχουν στο ίντερνετ.

Οι μεγάλες - τολμηρές γραμματοσειρές χρησιμοποιούνται επίσης όλο και περισσότερο - αφήνοντας πίσω αυτές του απλού τυποποιημένου μεγέθους και web safe. Λειτουργήσουν πολύ καλά για τις εταιρείες εκείνες (brands) που ψάχνουν μια τολμηρή προσέγγιση της ιστοσελίδας τους κερδίζοντας με τον τρόπο αυτό την μέγιστη δυνατή ανταπόκριση.

Φωτεινά και τολμηρά χρώματα!

Βλέπουμε μια στροφή προς τα φωτεινά και τολμηρά χρώματα. Αυτό αποτελεί μεγάλη είδηση για τους σχεδιαστές ιστοσελίδων όπου το χρώμα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις ιστοσελίδες - και τους επιτρέπει να κάνουν χρήση σε μια ευρύτερη γκάμα χρωμάτων έχοντας βεβαίως υπόψιν την επίδραση των χρωμάτων στην ψυχολογία ↗*.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση τολμηρών χρωμάτων για κλήσεις σε ενέργειες (Call to Action) και σε άλλες περιοχές της ιστοσελίδας θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερφόρτωση χρώματος, για τον λόγο αυτό οι σχεδιαστές θα πρέπει να θυμούνται πως επιτυγχάνουμε την ισορροπία των χρωμάτων με σκοπό να αποφευχθεί η υπερβολική χρήση.

Εικονογραφήσεις?

Οι ιστοσελίδες αρχίζουν να προβάλουν την δική τους ταυτότητα. Έχουμε φύγει πλέον από το βασικό clip art σχεδιασμό με τις cheesy φωτογραφίες και έχουμε προχωρήσει σε μεγάλες - τολμηρές - καλλιτεχνικές εικόνες δίνοντας στις ιστοσελίδες την αίσθηση του αυθεντικού και του πρωτότυπου. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα αντίο στην εταιρική παρουσίαση με την έννοια που είχαμε μέχρι σήμερα και ένα καλωσόρισμα σε ένα τολμηρό, μοναδικό και όμορφο σχεδιασμό για εκείνους που είναι αρκετά γενναίοι.

Το πότε οι εικονογραφήσεις θα γίνουν τολμηρές και ευπρόσδεκτες, δεν το γνωρίζουμε ακόμα, ωστόσο ένα ωραίο μείγμα λεπτών εικονογραφήσεων με προσαρμοσμένες γραμματοσειρές θα μπορούσε πραγματικά να φέρει μια μοναδική αίσθηση σε οποιοδήποτε δικτυακό τόπο - Ειδικά σε αυτούς που προσπαθούν να ξεχωρίσουν και να δημιουργήσουν ένα νέο εμπορικό σήμα.

Διαδραστικά backgrounds?

Είναι δύσκολο να το πούμε ακόμα καθώς έχουμε δει αρκετές ιστοσελίδες με αλληλεπιδραστικό υπόβαθρο (backgrounds) αλλά και αρκετές επίσης που το έχουν αφαιρέσει διότι αποσπά την προσοχή των επισκεπτών.

Έχουμε δει μερικές πολύ μεγάλες εταιρείες (brands), ακόμη και το πείραμα της PayPal με το διαδραστικό υπόβαθρο. Το 2019 θα μπορούσε να είναι το έτος που πραγματικά απογειώνεται αυτή η τάση, ωστόσο, όπως πάντα, ο στόχος για οτιδήποτε διαδραστικό θα πρέπει να προσθέτει αξία και να μην αποσπά την προσοχή του επισκέπτη από τον γενικό στόχο του δικτυακού τόπου - Ίσως αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε ιστοσελίδες να το αφαιρούν μετά την αρχική του χρήση.

Έχει έρθει η ώρα εδώ και για λίγο περισσότερο από ένα χρόνο τώρα - για τις προσαρμοσμένες γραμματοσειρές και εικονογραφήσεις που αναμένεται να κάνουν μια μεγάλη επανάσταση, θα μπορούσε βέβαια αυτή η χρονιά να ήταν η αρχή για τις διαδραστικές ιστοσελίδες όπου μαζί με την χρήση των γραμματοσειρών και εικονογραφήσεων θα μπορούσαν να δώσουν ένα πολύ κομψό και διαδραστικό φόντο! Στην περίπτωση αυτή οι ιστοσελίδες θα ήταν απίστευτα όμορφες χωρίς παράλληλα να βλάψουν τα conversions. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα αποσπούσε την προσοχή του επισκέπτη;

Έχουμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά γι' αυτό, οπότε ας περιμένουμε για να δούμε αν η τάση αυτή έρθει εν τέλει στην επιφάνεια!

Είναι υπέροχο να κοιτάζουμε μπροστά στο 2019 και να είμαστε σε θέση να προβλέψουμε τι έπεται στον σχεδιασμό ιστοσελίδων. Με την προετοιμασία των αναμενόμενων τάσεων, ως σχεδιαστής ιστοσελίδων ή ιδιοκτήτης ενός εμπορικού σήματος, θα γνωρίζετε τις τεχνολογίες και τα χαρακτηριστικά που μπορείτε να επωφεληθείτε. Έχουμε την αίσθηση ότι αν οι εταιρείες (brands) και όσοι επιθυμούν να αλλάξουν την εταιρική παρουσίαση αγκαλιάσουν τα φωτεινά χρώματα, το κινούμενο σχέδιο, τις προσαρμοσμένες γραμματοσειρές και την εικονογράφηση τότε θα έχουν μια πολύ ενδιαφέρουσα και ελκυστική ιστοσελίδα από το 2019 και μετά.

*: εξωτερικός σύνδεσμος στα Αγγλικά.

Πηγή: Ο Craig Murphy είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ALT Agency↗* – Εταιρεία σχεδιασμού ιστοσελίδων που εδρεύει στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας.

Επιμέλεια μετάφρασης στα Ελληνικά: Webgift dev™

https://www.webgift.gr/templates/core_webgift/
0